Паважаныя кліенты! У працяг цыкла навін аб махлярстве і спосабах абароны ад яго хотим падзяліцца з вамі інфармацыяй аб новай схеме махляроў і перасцерагчы вас.
Ад імя службы бяспекі банка ашуканцы паведамляюць аб правядзенні службовага расследавання па факце крадзяжу грашовых сродкаў кліентаў неўстаноўленым супрацоўнікам банка. У сувязі з чым просяць не тэлефанаваць у банк, матывуючы гэта тым, што званок можа перашкодзіць расследаванню, і папярэджваюць аб наяўнасці крымінальнай адказнасці за перашкоду расследаванні (пры гэтым могуць спасылацца на адвольны нумар артыкула Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Далей званок перамыкаецца на псеўда-супрацоўніка праваахоўных структур Рэспублікі Беларусь (МУС, пракуратуры і т.п.), Які працягвае ўводзіць кліента ў зман.
У ходзе размовы з ашуканцамі на любой стадыі размовы пад добрапрыстойнай падставай (страхаванне ўкладу, блакіроўка рахункі і т.п.) Робяцца спробы атрымання канфідэнцыйных дадзеных (лагін і пароль ад Інтэрнэт-банка, і іншыя). Пераконваюць ўсталяваць прыкладанне з Google Play / App Store: «AnyDesk - выдаленае управление», якое дазваляе атрымаць доступ да рахунку кліента для ажыццяўлення несанкцыянаванага перакладу грашовых сродкаў. У выніку кліент застаецца без сваіх грошай.
Асноўныя высновы :
- Ведайце, што ні банк, ні іншыя дзяржаўныя органы не будуць прасіць ўсталяваць праграму-дадатак з мэтай аддаленага доступу трэцімі асобамі да рахунку кліента.
- Калі махляр кажа, што ён супрацоўнік службы бяспекі, У першую чаргу папытаеце яго прадставіцца - назваць цалкам пасаду, прозвішча і імя Пасля папытаеце назваць ваш. поўны нумар карты, З якой вядзецца спісанне, у банка такая інфармацыя ёсць, а ў махляра - не. Махляр у большасці выпадкаў не адкажа на гэтае пытанне. Калі ўсё ж ён назваў поўны нумар карты і іншую інфармацыю, якую можа ведаць толькі супрацоўнік банка, то закончыце размову і ператэлефануеце ў банк для ўдакладнення атрыманай інфармацыі.
- І ні ў якім разе нікому не паведамляйце :
- лагіны (імя карыстальніка) і паролі ад ДБО ,
- ПИН–код ад карткі, які выкарыстоўваецца для здзяйснення аперацый з выкарыстаннем карткі ,
- CVV-код ад карткі, які выкарыстоўваецца для аплаты ў Інтэрнэце ,
- пароль 3-D Secure, які выкарыстоўваецца для аплаты ў Інтэрнэце ,
- сеансавыя паролі доступу ў Інтэрнэт-банк ,
- пацвярджаюць SMS-коды.
А таксама не забывайце, калі ёсць падазрэнне, што вашы канфідэнцыйныя дадзеныя доступу ў ДБО сталі вядомыя ашуканцам, аператыўна заблакуйце доступ да вашых асабістаму кабінету ў мабільным дадатку і Інтэрнэт-банку праз функцыю : «Блокировка ўліковага записи».