У 2022 годзе масіраваныя прафілактычныя меры дазволілі дамагчыся зніжэння колькасці махлярстваў і вымагальніцтваў у сферы банкаўскіх паслуг. Однако злоумышленники працягваюць адчуваць на трываласць давер грамадзян і веданне беларусамі простых правілаў абароны асабістай канфідэнцыйнай інфармацыі.
Злачынец, нібыта ад імя прадстаўніка банка, тэлефануе кліенту і паведамляе, што «кто-то» спрабуе зняць грашовыя сродкі з рахунку патэнцыйнай ахвяры. Для прадухілення гэтага просіць назваць нумар банкаўскай карты карыстальніка і лічбы, размешчаныя на адваротным баку карты. Для пераканаўчасці фальшывы «сотрудник банка» сообщает, што інфармацыя будзе запісаная адмысловай прыладай-робатам пасля гукавога сігналу. Таксама на тэлефонны нумар атакаванага ашуканцамі чалавека прыходзяць СМС-паведамленні з кодамі, якія нібыта неабходныя для адмены аперацыі зняцця грашовых сродкаў і ў якасці засцярогі ад прадастаўлення інфармацыі трэцім асобам. Званкі махляроў ажыццяўляюцца з абаненцкіх нумароў аператараў сотавай сувязі, зарэгістраваных як у Рэспубліцы Беларусь, так і ў замежных дзяржавах. Часцяком зламыснікі выкарыстоўваюць праграму падмены нумары. Пасля таго, як даверлівы грамадзянін паведамляе ідэнтыфікацыйныя дадзеныя сваёй банкаўскай карты, ажыццяўляецца несанкцыянаваны доступ да яго рахунку і здымаюцца грашовыя средства.
Каб не стаць ахвярай злачынцаў, Не давярайце незнаёмым людзям і пазбягайце зносін з падазронымі суразмоўцамі; не прадастаўляйце доступ да сваіх акаўнтаў і персанальным дадзеных невядомым асобам; не захоўвайце канфідэнцыйную інфармацыю ў вольным доступе; пры атрыманні паведамленні з просьбай перавесці грашовыя сродкі перепроверьте дадзеную інфармацыю, патэлефанаваўшы таго, ад імя каго прыйшла просьба аб дапамозе; пры ажыццяўленні званка ў ваш адрас з боку нібыта работніка банка не падавайце яму канфідэнцыйную інфармацыю, а самі звяжыцеся з работнікамі банка па наяўных кантактным нумарах на банкаўскай карце або па нумарах, названым на афіцыйным сайце банка.