Паважаныя кліенты! ААТ «Белгазпромбанк» папярэджвае аб якія пачасціліся выпадках махлярства з выкарыстаннем сацыяльных сетак.

Як правіла, ашуканцы ўзломваюць персанальныя старонкі фізічных асоб у такіх сацыяльных сетках, як «ВКонтакте», «Instagram», «Однокласники», «Facebook0.д. Зламыснікі дасканала вывучаюць узламаную старонку карыстальніка і накіроўваюць яго блізкім людзям, якія адносяцца да адпраўніку з даверам, паведамленні з просьбай пазычыць грашовыя сродкі шляхам перакладу на банкаўскую карту. Фізічная асоба, не падазраючы, што вядзе перапіску з незнаёмым чалавекам, ажыццяўляе перавод грашовых сродкаў на банкаўскую карту аферыста. Пасля атрымання грашовых сродкаў той можа на розных падставах паспрабаваць атрымаць ад фізічнай асобы грашовыя сродкі ў яшчэ большым памеры.
Таксама ашуканцы з дапамогай сацыяльных сетак на падставе продажу тавараў прапануюць аформіць растэрміноўку або зрабіць перадаплату на банкаўскую карту. У ходзе электроннай перапіскі для афармлення растэрміноўкі фізічныя асобы адпраўляюць фатаграфіі пашпарта, пасля чаго зламыснікі праходзяць працэдуру рэгістрацыі ў міжбанкаўскай сістэме ідэнтыфікацыі (далей – МСИ), пры гэтым фізічныя асобы перадаюць і неабходныя для рэгістрацыі звесткі. Затым кіберзлачынцы ажыццяўляюць рэгістрацыю ў сістэмах дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (мабільнае прыкладанне, Інтэрнэт-банк), выпускаюць віртуальныя карткі для афармлення крэдыту, пасля чаго выводзяць сродкі на «пластик» замежных банкаў.
Для таго, каб засцерагчы сябе ад махлярства, якое атрымлівае ўсё большае распаўсюджванне ў сацыяльных сетках, неабходна выконваць наступныя правілы :
-
пры звароце да вас праз сацыяльныя сеткі нібыта знаёмых людзей з просьбамі аб дапамозе, маецца на ўвазе наступны пераклад грашовых сродкаў, вам неабходна пераканацца, што просьбіт сапраўды з'яўляецца вашым знаёмым ;
-
пры куплі тавараў і паслуг у сацыяльных сетках неабходна звяртаць увагу на прапанаваную форму аплаты, а таксама дадаткова правяраць інфармацыю аб гандлёвым пункце.
Таксама ААТ «Белгазпромбанк» нагадвае пра неабходнасць выканання агульных рэкамендацый па інфармацыйнай безопасности. Нікому і ніколі не паведамляйце наступныя дадзеныя :
- лагіны (імя карыстальніка) і паролі ад дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (Інтэрнэт-банк, BGPB Mobile) (далей – ДБО)
- нумар вашай банкаўскай аплатнай карткі, а таксама тэрмін яе дзеяння
- ПІН-код ад карткі, які выкарыстоўваецца для здзяйснення аперацый з яе выкарыстаннем
- коды, што накіроўваюцца на нумар вашага мабільнага тэлефона, якія выкарыстоўваюцца для пацверджання аплаты ў Інтэрнэце
- CVV-код ад карткі, які выкарыстоўваецца для аплаты ў Інтэрнэце
- сеансавыя паролі доступу ў Інтэрнэт-банк
- коды, што накіроўваюцца на нумар вашага мабільнага тэлефона, якія выкарыстоўваюцца для пацверджання аперацый у ДБО банка
- ні ў якім разе не ўстанаўлівайце невядомыя вам прыкладання на тэлефон па просьбе якія тэлефануюць («AnyDesk - выдаленае управление» і аналагічныя).
Паважаныя кліенты! Вы можаце азнаёміцца з інфармацыяй аб іншых відах кибермошенничества, якія выкарыстоўваюцца на тэрыторыі РБ, перайшоўшы па наступных спасылках :
«Мошенничество з выкарыстаннем імёнаў гандлёвых сетей»;