Не толькі Марк Шагал, але і іншыя мастакі Парыжскай школы пабывалі на днях... у тэатры. Усяго на адзін вечар «зазірнулі» яны ў адрэстаўраваны будынак Нацыянальнага акадэмічнага тэатра імя Янкі Купалы: тут была прадстаўлена значная частка калекцыі «Мастакі парыжскай школы з Беларусі», якую фармуе ААТ «Белгазпрамбанк».
Упершыню ў краіне карціны Шагала, Царфіна, Кікоіна, Любіча былі паказаны шырокай публіцы не ў музейнай абстаноўцы. Як правіла, лёс твораў такога ўзроўню – жыццё ў грамадскіх галерэях або ў прыватных калекцыях. І калі за мяжой часам выкарыстоўваюцца альтэрнатыўныя пляцоўкі для экспазіцыі прадметаў мастацтва, то для Беларусі такая імправізаваная выстава стала навінай.
Разам з мэтрамі пачатку дваццатага стагоддзя ў Купалаўскім тэатры дэманстраваліся карціны сучасных беларускіх мастакоў – А. Глобуса, В. Акулава, С. Малішэўскага і Г. Шолах. Абодва мастацкія экспазіцыі, падзеленыя па паверхах тэатра, экспанаваліся пры ўдзеле мастакоў, дыпламатаў, экспертаў і прадстаўнікоў бізнес-эліты ў жывым сінтэзе мастацтваў: жывапісу, тэатра, музыкі і паэзіі.
«Грамадская каштоўнасць любой калекцыі шматкроць узрастае, калі ўдаецца супрацьстаяць яе музеификации, калі яна жыва прысутнічае ў культурнай сферы, знаходзячы новыя грані дзякуючы ўдзелу ў розных культурна насычаных падзеях. У такім кантэксце мы разглядаем якое прайшло ў Купалаўскім тэатры мерапрыемства як падзея, якая носіць прэцэдэнтны характар», – адзначыў Уладзімір Сажын, саветнік Старшыні Праўлення ААТ «Белгазпрамбанк».
Дадзены праект стаў магчымы дзякуючы супрацоўніцтву кіраўніцтва тэатра, Белгазпрамбанка і Прадстаўніцтва французскай фармацэўтычнай кампаніі «Серв'е» ў Беларусі. Мерапрыемства было прымеркавана да 10-годдзя дзейнасці кампаніі «Серв'е» у нашай краіне.
Абедзве выставы, падзеленыя па паверхах тэатра, экспанаваліся пры ўдзеле мастакоў, дыпламатаў, экспертаў і прадстаўнікоў бізнес-эліты