Belgazprombank

Парадак ажыццяўлення валютна-абменных аперацый з удзелам фізічных асоб і ўстанаўлення (давядзення) абменных курсаў у Банку рэгламентаваны пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 01.02.2011 №35 «Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку ажыццяўлення валютна-абменных аперацый з удзелам фізічных асоб і арганізацыі работы абменных пунктаў, кас пры правядзенні такіх аперацый», а таксама лакальным нарматыўным прававым актам Банка, у адпаведнасці з якімі:

у Банку абменныя курсы валют ўстанаўліваюцца ў залежнасці ад складваецца попыту і прапановы па той ці іншай замежнай валюце на аснове аналізу валютнага рынку і даводзяцца да кас цэнтралізавана па каналах сувязі;

Банк мае права змяняць на працягу дня абменныя курсы валют неаднаразова;

абнаўленне інфармацыі па абменных курсах ажыццяўляецца аўтаматычна на працягу дня ва ўсіх праграмна-тэхнічных комплексах Банка і касавы работнік не мае тэхнічнай магчымасці здзяйсняць валютна-абменныя аперацыі па курсах, якія дзейнічалі да моманту змены.

Пры гэтым абменныя курсы даступныя для візуалізацыі з моманту ўступлення іх у дзеянне, паводле распараджэння ўпаўнаважанага асобы Банка, а інфармацыя аб маючай адбыцца змене абменных курсаў даступная за 15 хвілін да моманту ўступлення іх у дзеянне.

Парадак ажыццяўлення валютна-абменных аперацый пры выкарыстанні асабістых банкаўскіх плацежных картак рэгулюецца Інструкцыяй аб парадку здзяйснення аперацый з банкаўскімі плацежнымі карткамі, зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 18.01.2013 №34 (далей – Інструкцыя №34) і лакальным нарматыўным прававым актам Банка, у адпаведнасці з якімі:

- ажыццяўленне валютна-абменных аперацый з выкарыстаннем карткі ажыццяўляецца ў рамках заключанага дагавора аб выкарыстанні карткі;

- пры выкарыстанні карткі або яе рэквізітаў пры здзяйсненні кліентам разлікаў, аперацый папаўнення рахунку і атрымання наяўных грашовых сродкаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і за яе межамі ў валюце, выдатнай ад валюты рахункі, аперацыі праводзяцца па абменным курсе, якое ўстанаўліваецца Банкам для правядзення аперацый з выкарыстаннем картак, дзеючым у момант правядзення аперацыі, з улікам крос-курсу, устаноўленага адпаведнай аплатнай сістэмай. Пры гэтым момантам правядзення аперацыі прызнаецца дата прызнання аперацыі ў бухгалтарскім уліку і справаздачнасці Банка і:

  • пры правядзенні аперацыі з выкарыстаннем карткі ў падраздзяленнях Банка і прыладах Банка – момант правядзення аперацыі з выкарыстаннем карткі;

  • пры правядзенні аперацыі з выкарыстаннем карткі ў іншых банках і суб'ектах гаспадарання, у прыладах іншых банкаў і суб'ектаў гаспадарання – момант адлюстравання аперацыі з выкарыстаннем карткі па рахунку кліента.

З актуальнымі (усталяванымі) абменнымі курсамі можна азнаёміцца на афіцыйным сайце Банка ў раздзеле "Курсы валют".

Для павышэння якасці абслугоўвання кліентаў Банк прапануе Кліентам здзяйсняць валютна-абменныя аперацыі (і іншыя банкаўскія аперацыі) з дапамогай прагрэсіўных каналаў дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (інтэрнэт-банк, мабільнае дадатак).



Рэжым працы ААТ «Белгазпромбанк» (далей - Банк) з кліентамі вызначаецца лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Банка ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. У актах заканадаўства Рэспублікі Беларусь не прадугледжана якіх-небудзь абмежаванняў або патрабаванняў па рэжыму і парадку абслугоўвання кліентаў.

Пры ажыццяўленні аперацый з кліентамі, яны падлягаюць адбіцці ў бухгалтарскім ўліку Банка для фарміравання штодзённага балансу (кожны працоўны дзень) у адпаведнасці з патрабаваннямі Інструкцыі аб арганізацыі вядзення бухгалтарскага ўліку і складання бухгалтарскай (фінансавай) справаздачнасці ў Нацыянальным банку Рэспублікі Беларусь, банках і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацыях Рэспублікі Беларусь, зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 12.12.2013 г. №728.

Пры гэтым, для апошняга працоўнага дня месяца Банка, у сувязі з правядзеннем рэгламентных работ па завяршэння справаздачнага перыяду, усталёўваецца іншы рэжым, як абслугоўвання кліентаў, так і адлюстравання аперацый у бухгалтарскім ўліку Банка.

Інфармацыя аб зменах рэжыму абслугоўвання кліентаў загадзя размяшчаецца на стэндах кропак продажаў і афіцыйным сайце Банка.

Просім улічваць дадзеную інфармацыю і загадзя планаваць магчымасць здзяйснення банкаўскіх аперацый.



Пры арганізацыі работы з банкнотамі ў замежнай валюце ААТ «Белгазпромбанк» (далей – Банк) кіруецца Інструкцыяй па арганізацыі касавай работы ў банках і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацыях Рэспублікі Беларусь, зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 21.12.2006 №211 (далей – Інструкцыя №211).

У адпаведнасці з п. 5 Інструкцыі №211 ля кас Банка для ўсеагульнага агляду павінен быць змешчаны пералік прыкмет плацежнасці банкнот у замежнай валюце, распрацаваны Банкам самастойна з улікам інструкцый (правілаў) замежных банкаў ці банкаў-пасярэднікаў, з якімі заключаны адпаведныя дагаворы.

    З пералікам прыкмет плацежнасці банкнот у замежнай валюце, якія дзейнічаюць у Банку можна азнаёміцца тут.



    ААТ «Белгазпромбанк» (далей – Банк) ажыццяўляе валютна-абменныя аперацыі ў адпаведнасці з патрабаваннямі Інструкцыі аб парадку ажыццяўлення валютна-абменных аперацый з удзелам фізічных асоб і арганізацыі работы абменных пунктаў, кас пры правядзенні такіх аперацый, зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 01.02.2011 №35 (далей – Інструкцыя 35).

    У адпаведнасці з п. 7 Інструкцыі 35 Банк мае права спаганяць узнагароджанне (плату) за замену зношаных, пашкоджаных, але захавалі прыкметы плацежаздольнасці грашовых знакаў, сапраўднасць якіх не выклікае сумневу, на аплатныя грашовыя знакі той жа замежнай валюты тых жа або іншых наміналаў.

    Банкноты замежнай валюты, якія падлягаюць замене, у Банку вызначаюцца ў адпаведнасці з пералікам прыкмет плацежнасці банкнот у замежнай валюце.

    Памер узнагароджання (платы) за паслугі Банка па замене (размену) замежнай валюты, якая падлягае выплаце кліентам, усталёўваецца Банкам у Пераліку узнагароджанняў за аперацыі, якія праводзяцца ААТ «Белгазпромбанк».



    Электронная чаргу - праграмна-апаратны комплекс, які спрыяе аптымізацыі і размеркаванні патоку кліентаў, паскарэнню часу іх абслугоўвання.

    Пры арганізацыі працы электроннай чаргі Банк выкарыстоўвае падзел патокаў кліентаў з улікам катэгорыі кліента (фізічная асоба, карпаратыўны кліент), віду аперацый, а таксама агульнага часу знаходжання кліента ў кропцы продажаў банка (напрыклад: з зваротам да эканамісту і/або да касаваму работніку).

    Плануючы наведванне пункту продажаў, просім звяртаць увагу, што для зручнасці кліентаў Банк таксама прапануе альтэрнатыўныя спосабы правядзення найбольш запатрабаваных банкаўскіх аперацый па каналах дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання, не патрабуюць непасрэднага звароту ў Банк (інтэрнэт-банк, мабільнае дадатак).



    Асноўнай задачай дадзенага падраздзялення з'яўляецца павышэнне ўзроўню інфармавання і эфектыўнасці ўзаемадзеяння з кліентамі ААТ «Белгазпромбанк» (у тым ліку патэнцыйнымі).

    Кантакт-цэнтр ажыццяўляе інфармацыйна-кансультацыйную падтрымку па ўсіх напрамках дзейнасці Банка ў кругласутачным рэжыме.

    ААТ «Белгазпромбанк» (далей – Банк) паслядоўна ажыццяўляе арганізацыйна-тэхнічныя мерапрыемствы па скарачэнні часу чакання адказу і павышэнню якасці абслугоўвання кліентаў.

    Адначасова просім звяртаць увагу, што для зручнасці кліентаў Банкам арганізаваны альтэрнатыўныя каналы сувязі:

    • заказ зваротнага выкліку праз мабільнае прыкладанне Банка (закладка «Сувязь з банкам» - «замовіць званок») або ў «Кансультант онлайн» на сайце Банка (закладка «Кансультант онлайн» - «Замовіць зваротны званок»);
    • напрамак электроннага паведамлення з дапамогай сайта Банка (закладка «Кансультант онлайн», выбар цікавіць тэматыкі пытання).
    У выпадку ўзнікнення неабходнасці звароту ў Банк у адпаведнасці з Законам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб прапануем накіраваць электронны зварот дапамогай спецыяльнай рубрыкі на сайце Банка («Аб банку» - «Праца з зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб» - «Электронныя звароты грамадзян і юрыдычных асоб»), альбо накіраваць пісьмовы зварот на паштовы адрас Банка 220121, г. Мінск, вул. Прытыцкага, 60/2.



    Адным з відаў дагавораў тэрміновага банкаўскага ўкладу (дэпазіту) з'яўляецца безотзывная дагавор (артыкул 182 Банкаўскага кодэкса Рэспублікі Беларусь).

    Безотзывный дагавор - дагавор, не які прадугледжвае вяртанне ўкладу (дэпазіту) да заканчэння тэрміну вяртання ўкладу (дэпазіту) (далей – тэрміновы безотзывный банкаўскі ўклад (дэпазіт)).

    Асаблівасцю тэрміновага безадзыўнога банкаўскага ўкладу (дэпазіту) з'яўляецца тое, што укладчык* не можа запатрабаваць ад банка яго вяртання да заканчэння тэрміну вяртання ўкладу (дэпазіту). Вяртанне ўкладу (дэпазіту) у гэтым выпадку магчымы толькі пры наяўнасці згоды банка.

    Заканадаўствам Рэспублікі Беларусь не прадугледжана крытэрыяў, якія вызначаюць дапушчальнасць тэрміновага вяртання безадзыўнога банкаўскага ўкладу (дэпазіту) датэрмінова.

    ААТ «Белгазпромбанк» (далей – Банк) разглядае пытанне датэрміновага вяртання тэрміновага безадзыўнога банкаўскага ўкладу (дэпазіту) пры наяўнасці аб'ектыўнай патрэбы і на падставе заявы ўкладчыка, да якога павінны быць прыкладзены дакументы, якія пацвярджаюць.

    Да аб'ектыўнай патрэбы Банкам аднесены наступныя выпадкі:

    • страта укладчыкам працаздольнасці больш чым на 6 месяцаў. У гэтым выпадку укладчык ў Банк ўяўляе які пацвярджае дакумент, выдадзены установай (службовай асобай) сістэмы аховы здароўя;
    • абставіны, якія цягнуць неабходнасць атрымання укладчыкам небудзь блізкім сваяком ўкладчыка (муж(а), дзеці, бацькі) экстранай платнай медыцынскай дапамогі. У гэтым выпадку укладчык ў Банк ўяўляе які пацвярджае дакумент, выдадзены установай (службовай асобай) сістэмы аховы здароўя, а таксама, пры неабходнасці, дакумент, які пацвярджае сваяцтва;
    • смерць блізкага сваяка ўкладчыка (муж(а), дзеці, бацькі). У гэтым выпадку укладчык ў Банк прадстаўляе пасведчанне аб смерці і дакумент, які пацвярджае сваяцтва;
    • псаванне жылога памяшкання ўкладчыка, якая цягне немагчымасць пражывання ў дадзеным жылым памяшканні. У гэтым выпадку укладчык ў Банк ўяўляе які пацвярджае дакумент, выдадзены установай (службовай асобай) сістэмы ЖКГ (напрыклад, даведка з ЖЭС, якая пацвярджае немагчымасць пражывання ў жылым памяшканні);
    • атрыманне укладчыкам першаснай інваліднасці I, II, III групы на працягу тэрміну дзеяння тэрміновага безадзыўнога банкаўскага ўкладу (дэпазіту). У гэтым выпадку укладчык ў Банк ўяўляе які пацвярджае дакумент, выдадзены установай (службовай асобай) сістэмы аховы здароўя;
    • спыненне працоўных адносін ўкладчыка з наймальнікам у перыяд дзеяння дагавору тэрміновага безадзыўнога ўкладу (дэпазіту), працягласць незанятасці ўкладчыка – ад 1 месяца і вышэй. У гэтым выпадку укладчык прадстаўляе ў Банк працоўную кніжку.

    *Укладчык - фізічная асоба, якая заключыла з Банкам дагавор тэрміновага безадзыўнога банкаўскага ўкладу, а таксама фізічная асоба, на чыё імя заключаны дагавор тэрміновага безадзыўнога банкаўскага ўкладу на імя іншага асобы, пасля прад'яўлення ім Банку ў пісьмовай форме першага патрабаванні ў дачыненні да дадзенага ўкладу.



    Крэдытаванне фізічных асоб у Рэспубліцы Беларусь ажыццяўляецца банкам у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, у прыватнасці, Грамадзянскім кодэксам Рэспублікі Беларусь (далей – ГК), Банкаўскім кодэксам Рэспублікі Беларусь (далей – БК) і Інструкцыяй аб парадку прадастаўлення грашовых сродкаў у форме крэдыту і іх вяртання (пагашэння), зацверджанай пастановай Праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 29.03.2018 №149 (далей – Інструкцыя). У адпаведнасці:

    • са арт. 22 БК банкі самастойна вызначаюць умовы заключэння здзелак, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
    • са ст. 141 БК кредитодатель мае права адмовіцца ад заключэння крэдытнага дагавора пры наяўнасці звестак аб тым, што прадстаўленая крэдытаатрымальніку сума крэдыту не будзе вернутая (пагашана) у тэрмін, пры падачы крэдытаатрымальнікам забеспячэння выканання абавязацельстваў па крэдытным дагаворы, пры наяўнасці іншых падстаў, здольных паўплываць на выкананне крэдытаатрымальнікам абавязацельстваў па крэдытным дагаворы або прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
    • з п. 8 Інструкцыі ўмовы і парадак прадастаўлення (размяшчэння) грашовых сродкаў у форме крэдыту, парадак ацэнкі крэдытаздольнасці заяўніка і пералік дакументаў, якія прадстаўляюцца заяўнікам для атрымання крэдыту да заключэння крэдытнага дагавора, вызначаюцца банкамі самастойна ў лакальных нарматыўных прававых актах.

    У адпаведнасці са ст. 2 ГК грамадзяне і юрыдычныя асобы вольныя ў заключэнні дамовы. Прымус да заключэння дагавора не дапускаецца, за выключэннем выпадкаў, калі абавязак заключыць дамову прадугледжаны заканадаўствам або добраахвотна прынятым абавязацельствам.

    Заканадаўствам Рэспублікі Беларусь не прадугледжаны абавязак банка заключаць крэдытныя дагаворы з любым якія звярнуліся да яго фізічным тварам.

    Пры гэтым на прыняцце банкам рашэння аб магчымасці/немагчымасці прадастаўлення крэдыту, напрыклад, уплываюць такія абставіны, як:
    • наяўнасць звестак з Крэдытнага рэгістра Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь аб непагашанай пратэрмінаванай запазычанасці па крэдытах, выдадзеных банкамі Рэспублікі Беларусь;
    • наяўнасць звестак з Крэдытнага рэгістра Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь аб фактах узнікнення пратэрмінаванай запазычанасці па раней атрыманых у банкаў Рэспублікі Беларусь крэдытах, а таксама аб працягласці пратэрмінаванай запазычанасці па дадзеных крэдытах;
    • немагчымасць прадастаўлення крэдытаатрымальнікам забеспячэння выканання абавязацельстваў па крэдытнаму дагавору.

    У ходзе працэсу прыняцця банкам рашэння аб выдачы крэдыту таксама ўлічваюцца іншыя фактары, па сукупнасці ацэнкі якіх прымаецца рашэнне аб прадастаўленні крэдыту.



    ААТ «Белгазпромбанк» (далей – Банк) на пастаяннай аснове праводзіць работу па забеспячэнні якаснага абслугоўвання кліентаў.

    Банк імкнецца прапаноўваць сваім кліентам шырокую лінейку прадуктаў з прывабнымі ўмовамі. Цікавасць да паслуг Банка абумоўлівае нагрузку на кропкі продажаў і можа, у залежнасці ад характару і колькасці аперацый, якія ажыццяўляюцца, працягласць якіх складае ад 2 да 60 хвілін, прыводзіць да росту часу чакання кліентаў.

    Для Банка падтрыманне высокай якасці абслугоўвання з'яўляецца адным з безумоўных прыярытэтаў, для чаго пастаянна праводзяцца як арганізацыйныя, так і тэхнічныя мерапрыемствы.

    Так, на сістэмнай аснове ажыццяўляецца маніторынг кліенцкіх патокаў, па выніках якога, пры неабходнасці, праводзяцца карэкціроўкі графіка працы кропак продажаў.

    Вялікая ўвага надаецца развіццю дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання, у рамках якога нашым кліентам прадастаўляецца магчымасць ажыццяўляць практычна ўвесь комплекс банкаўскіх аперацый дыстанцыйна без наведвання кропак продажаў банка.

    Усімі перавагамі дыстанцыйнага сэрвісу можна скарыстацца з дапамогай такіх формаў паслугі дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання, як «Інтэрнэт-банк» і «Мабільнае прыкладанне» (якое ўжо трэці год запар прызнаецца лепшым у Беларусі). Не наведваючы офісы Банка, без чэргаў, у любым месцы і ў любы час магчыма:

    • замовіць і атрымаць банкаўскую аплатную картку (далей - БХК);
    • пагасіць крэдыт Банка;
    • перавесці грошы з любой БПК, эмітаванай банкам Рэспублікі Беларусь на БПК, эмітаваных Банкам без выплаты ўзнагароджання Банку;
    • бясплатна перавесці грошы з адной БПК, эмітаванай Банкам на іншую БПК, эмітаваных Банкам;
    • ажыццявіць валютна-абменныя аперацыі па курсах больш выгадным, чым у кропках продажаў Банка;
    • адкрыць анлайн-дэпазіт і/або папоўніць уклад (дэпазіт), адкрыты ў Банку (калі гэта прадугледжана яго ўмовамі);
    • ажыццяўляць анлайн-плацяжы (без выплаты ўзнагароджання) больш, чым 50000 пастаўшчыкам паслуг, уключаючы камунальныя паслугі, папаўненне балансу рахунку паслуг мабільнай сувязі, у тым ліку з дапамогай БПК, эмітаваных іншымі банкамі Рэспублікі Беларусь;
    • здзяйсняць плацяжы па індывідуальных банкаўскіх рэквізітах з выкарыстаннем БПК;
    • замовіць кансультацыю спецыяліста Банка;
    • аформіць крэдыт на зарплатную або разліковую БПК, эмітаваных Банкам;
    • фарміраваць выпіскі па рахунках і многае іншае.

    Пачаць карыстацца паслугай дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання фізічная асоба можа таксама дыстанцыйна, прайшоўшы устаноўленую банкам працэдуру рэгістрацыі ў «Інтэрнэт-банку» з выкарыстаннем міжбанкаўскай сістэмы ідэнтыфікацыі кліентаў, а функцыяналам мабільнага прыкладання - актываваць дадатак адным з прапанаваных спосабаў: «Актывацыя па лагіну і паролю ІБ» (даступная кліентам банка, якія маюць доступ да паслугі «Інтэрнэт-банк»), «Онлайн рэгістрацыя» (для трымальнікаў плацежных картак, ўкладчыкаў, крэдытаатрымальнікаў Белгазпромбанка і не кліентаў банка), «МСІ рэгістрацыя» (для кліентаў з уліковай запісам МСИ) і далучыцца да Дамовы аб аказанні паслуг дыстанцыйнага банкаўскага абслугоўвання (код актывацыі, у выглядзе SMS-паведамленні, будзе адпраўлены на мабільны нумар тэлефона, пазначаны пры рэгістрацыі).

    Самастойнае папаўненне БПК наяўнымі грашовымі сродкамі магчыма з выкарыстаннем сеткі інфакіёскаў і банкаматаў з функцыяй прыёму купюр, шэраг з якіх працуе кругласутачна. Таксама можна скарыстацца паслугамі партнёра Банка – РУП «Белпошта».



    У адпаведнасці з п. 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 03.06.2008 № 294 «Аб дакументаванні насельніцтва Рэспублікі Беларусь» дакументамі, якія сведчаць асобу, з'яўляюцца:

    • пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь;
    • від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь;
    • пасведчанне бежанца.

    Для замежнікаў, якія часова знаходзяцца або часова пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, за выключэннем іншаземцаў, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, у адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 04.01.2010 г. №105-З «Аб прававым становішчы замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь» дакументам, які сведчыць у Рэспубліцы Беларусь яго асобу, з'яўляецца сапраўдны пашпарт або іншы дакумент, які яго замяняе, прызначаны для выезду за мяжу і выдадзены адпаведным органам дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці альбо звычайнага месца жыхарства іншаземца або міжнароднай арганізацыяй.



    Падтрымка кліентаў
    Лагатып кампаніі
    Назад
    Назад