Belgazprombank

Надзейныя паролі

Неабходна:
  • Ствараць персанальныя (унікальныя) паролі да розных сэрвісаў
  • Выкарыстоўваць складаныя паролі: мінімум 10 знакаў, адначасова лічбы, малыя і вялікія знакі, знакі пунктуацыі і іншыя сімвалы
  • Давяраць толькі правераным мэнэджарам пароляў
Не рэкамендуецца!
  • Выкарыстоўваць паўтарэння знакаў
  • Захоўваць паролі на папяровых носьбітах
  • Выкарыстоўваць у якасці пароля свой лагін (імя карыстальніка, уліковы запіс, нікнэйм)
  • Захоўваць пароль аўтаматычна ў браўзэры
  • Выкарыстоўваць біяграфічную інфармацыю ў паролі

Бяспечны WI-FI

Неабходна:
  • Адключыць доступ да сваёй Wi-Fi кропцы, нават калі ў вас «безлімітны» Інтэрнэт
  • Выкарыстоўваць надзейны (гл. вышэй) пароль для доступу да вашай Wi-Fi кропцы
  • Адключыць аўтаматычнае падлучэнне сваіх прылад да адкрытых Wi-Fi кропак
Не рэкамендуецца!
  • Ўводзіць свой логіі і пароль доступу да ўліковага запісу (старонцы) або сістэме банкаўскага абслугоўвання пры падключэнні да бясплатным (адкрытым) кропак Wi-Fi у кафэ, транспарце, гандлёвых цэнтрах і г. д.

Правераныя браўзэры і сайты

Неабходна:
  • Выкарыстоўваць спецыяльнае праграмнае забеспячэнне (антывірус, пашырэнне для браўзэра), каб пазбегнуць наведвання сумніўных сайтаў
Не рэкамендуецца!
  • Пераходзіць па неправераных спасылках
  • Ўводзіць інфармацыю на сайтах, калі злучэнне не абаронена (няма https і/або значка ў выглядзе 🔒 https:// )

Бяспека электроннай пошты

Неабходна:
  • Падключаць двухфакторную аўтэнтыфікацыю
  • Выкарыстоўваць мінімум 2 тыпу e-mail адрасоў: закрыты (толькі для прывязкі прылад і сродкаў іх абароны) і адкрыты (для перапіскі, падпісак і г. д.)
  • Выкарыстоўваць СПАМ-фільтры
Не рэкамендуецца!
  • Рэагаваць на лісты ад невядомага адпраўніка: хутчэй за ўсё гэта спам або ашуканцы
  • Адкрываць падазроныя ўкладання да ліста: спачатку патэлефануйце адпраўніку і даведайцеся, што гэта за файл

Выкарыстанне прыкладанняў, сацыяльных сетак і мессенджеров

Неабходна:
  • Ўсталёўваць прыкладання толькі з PlayMarket, AppStore або з правераных крыніц
  • Звяртаць увагу да якіх функцый прылады прыкладанне запытвае доступ
  • Абменьвацца паведамленнямі ў сацыяльных сетках і мессенджера, толькі цалкам пераканаўшыся ў асобы суразмоўцы, не рэагуючы не сумніўныя просьбы і прапановы
Не рэкамендуецца!
  • Размяшчаць персанальную і кантактную інфармацыю аб сабе ў адкрытым доступе
  • Выкарыстоўваць ўказанне геолокации на фота ў пастах
  • Адказваць на крыўдныя выказвання і агрэсію ў сацыяльных сетках – лепш напішыце пра гэта адміністратару рэсурсу
  • Ужываць ненарматыўную лексіку пры зносінах
  • Ўсталёўваць прыкладання з нізкім рэйтынгам і адмоўнымі водгукамі

Абарона дадзеных банкаўскай карткі

Неабходна:
  • Захоўваць у таямніцы PIN-код карты
  • Прыкрываць далонню клавіятуру пры ўводзе PIN-кода
  • Аформіць асобную карту для онлайн-пакупак і не трымаць на ёй вялікія сумы
  • Выкарыстоўваць паслугі «3-D Secure» і ліміты на максімальныя сумы онлайн-аперацый
  • Схаваць CVV-код на карце (трохзначны нумар на адваротным баку), папярэдне захаваўшы яго
Не рэкамендуецца!
  • Захоўваць PIN-код разам з карткай/на картцы
  • Паведамляць CVV-код або адпраўляць яго фота
  • Распаўсюджваць свае пашпартныя даныя (інфармацыю асабістага характару, номе мабільнага тэлефона), «лагін» і «пароль» доступу да сістэмы «Інтэрнэт-банкінг»
  • Паведамляць дадзеныя, атрыманыя ў выглядзе SMS-паведамленняў, сеансовом паролі, код аўтарызацыі, пароль 3-D Secure і г. д.

Падтрымка кліентаў
Лагатып кампаніі
Назад
Назад