Belgazprombank

Адменены асаблівы кантроль за буйнымі фінансавымі аперацыямі ў банках

З 17.11.2008 ўступае ў сілу Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 04.11.2008 № 601 «Аб асобных пытаннях ажыццяўлення банкамі фінансавых аперацый». Дадзены акт заканадаўства прыўносіць значныя новаўвядзенне ў прававое рэгуляванне пытанняў процідзеяння легалізацыі незаконных даходаў і фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці, якое ажыццяўляецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 19.07.2000.

Галоўным новаўвядзеннем з'яўляецца тое, што банкі не выяўляюць і не фіксуюць ў спецыяльных фармулярах фінансавыя аперацыі сваіх кліентаў, якія перавышаюць усталяваны Законам цэнавай «парог» у 2000 базавых велічынь для аперацый з удзелам фізічных асоб альбо 20000 базавых велічынь для аперацый з удзелам юрыдычных асоб або індывідуальных прадпрымальнікаў. Асабліваму кантролю надалей будуць падлягаць толькі фінансавыя аперацыі кліентаў, якія нясуць у сабе адзін або некалькі прыкмет падазронасці, замацаваных нарматыўнымі актамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь.

Такім чынам, звесткі аб укладзе фізічнай асобы, які перавышае суму 70 млн. рублёў у эквіваленце, не будуць уключацца ў спецыяльны фармуляр, якія накіроўваюцца ў Камітэт дзяржаўнага кантролю. Банк будзе абавязаны праінфармаваць Камітэт дзяржаўнага кантролю аб укладзе, калі апошні унесены, напрыклад, купюрамі, выводимыми з абарачэння ў краіне-эмітэнта, альбо характеризующимися наяўнасцю на іх падазроных забруджванняў або пашкоджанняў, альбо ўклад унесены асобы, якая з'яўляецца грамадзянінам або пастаянным жыхаром дзяржавы, характарызуецца палітычнай нестабільнасцю, грамадзянскай вайной, праявамі гандлю людзьмі, актыўным незаконным абаротам зброі або наркотыкаў. Відавочна, што прымяненне банкамі ў практычнай працы такіх прыкмет не закране інтарэсаў большасці ўкладчыкаў, як грамадзян Рэспублікі Беларусь, так і замежных грамадзян.

Тое ж самае тычыцца іншых стандартных фінансавых аперацый грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб.

Адначасова, з моманту ўступлення ў сілу Указа № 601 усе кліенты банкаў, якія здзяйсняюць фінансавыя аперацыі на суму ў 1000 базавых велічынь і больш, падлягаюць ідэнтыфікацыі. Ідэнтыфікацыя вырабляецца шляхам анкетавання кліентаў у момант правядзення фінансавай аперацыі. Такім чынам, кліенты, не запоўнілі анкету загадзя (напрыклад, пры атрыманні крэдыту або адкрыцці бягучага рахунку) пры звароце ў банк для ажыццяўлення фінансавай аперацыі ў памеры ад 35 млн. рублёў, павінны быць гатовыя да таго, што ім прапануюць пісьмова адказаць на шэраг пытанняў у анкеце. Адмова паведаміць аб сабе звесткі (імя, ідэнтыфікацыйны нумар, адрас, кантактны тэлефон і да т. п.) будзе з'яўляцца падставай для законнага адмовы ў здзяйсненні банкаўскай аперацыі. У той жа час патэнцыйныя кліенты павінны ўсведамляць, што факт запаўнення імі анкеты не сведчыць аб тым, што інфармацыя аб дасканалай імі фінансавай аперацыі будзе накіравана ў Камітэт дзяржаўнага кантролю.

Юрыдычнае ўпраўленне

ААТ «Белгазпромбанк»

Падтрымка кліентаў
Лагатып кампаніі
Назад
Назад