Міжнародны форум «Тэарт», які праходзіць у рамках Тэатральнага тыдня з Белгазпрамбанкам, суправаджаецца аншлагамі і непадробным глядацкай цікавасцю.
Беларусы могуць ацаніць пастаноўкі з сямі краін свету. Напярэдадні ў праграме быў французскі дзень, сёння свой эксклюзіўны прадставіць спектакль Санкт-Пецярбургскі дзяржаўны Тэатр на
Васільеўскім.
Учора пластычны спектакль "Дафніс і Хлоя" даў Нацыянальны харэаграфічны цэнтр Грэнобля. Аўтар – Жан-Клод Галлотта – адзін з нямногіх харэографаў сучаснага
танца, які паставіў на сцэне Парыжскай Оперы (святая святых класічнага балета) два спектакля. У Мінску пра яго працах шмат чулі, але ніколі раней не бачылі. «Дафніс і Хлоя»
стаў сапраўдным упрыгожваннем афішы форуму мастацтваў «Тэарт». Прэм'ера спектакля Жана-Клода Галлотта прайшла з аншлагам на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага
тэатра і адбылася шмат у чым дзякуючы дапамозе пасольства Францыі ў Беларусі.
Дафніс і Хлоя з'яўляюцца персанажамі грэцкага пасторального рамана, аўтарам якога лічыцца Лонг, і пазней не раз знаходзілі сваё ўвасабленне ў творах сусветнай культуры. Упершыню спектакль "Дафніс і Хлоя" быў пастаўлены ў 1982 годзе, галоўныя ролі ў ім выконвалі сам харэограф Жан-Клод Галлотта і яго жонка Мацільда. Па словах драматурга Клода-Анры Бюффара, менавіта гэта акалічнасць паспрыяла неверагоднага поспеху спектакля ў публікі. Бо тады крытыкі называлі пастаноўку не толькі маленькім шэдэўрам, адной з самых прыгожых хореографий, але і сутнасцю любоўных адносін. Як прызналася выканаўца адзінай жаночай ролі Франчэска Зивиани, акцёрам сучаснай пастаноўкі "Дафніс і Хлоя" нескладана адлюстроўваць закаханасць (бо кожны адчуваў гэта хоць аднойчы), але ў рэальным жыцці яны проста сябры.
Сёння на сцэне Палаца культуры прафсаюзаў – спектакль «Даніэль Штайн, перакладчык». Толькі Тэатру на Васільеўскім Людміла Уліцкая дазволіла зрабіць інсцэніроўку свайго знакамітага рамана, узнагароджанага нацыянальнай літаратурнай прэміяй «Вялікая кніга». «Даніэль Штайн, перакладчык» ў пастаноўцы Анджэя Бубеня напоўнены глыбокімі філасофскімі думкамі, магутным гуманістычным гучаннем, светлымі і паэтычнымі інтанацыямі, объемлющий галоўныя ўзрушэнні сусветнай гісторыі ХХ стагоддзя. Спектакль — лаўрэат Прэміі Ўрада Расійскай Федэрацыі, двойчы лаўрэат вышэйшай тэатральнай прэміі Санкт-Пецярбурга «Залаты сафіт», удзельнік міжнародных фестываляў.
Нагадаем, пачатак Міжнароднага форуму тэатральнага мастацтва «Тэарт» было пакладзена аргентынскай Кампаніяй Даніэля Веранезэ. Мінскія гледачы ўбачылі спектакль «Дзядзька Ваня (Сочыць за жанчынай, якая сама сябе забівае)» па п'есе Антона Чэхава, а праз некалькі дзён – працы прызнаных ва ўсім свеце прыбалтыйскіх тэатральных пастаноўшчыкаў Алвіса Херманіса і Оскараса Коршуноваса. І гэта далёка не ўсе прыемныя сюрпрызы фестывалю, які працягнецца да канца кастрычніка – пры падтрымцы ААТ «Белгазпрамбанк» і «Газпрамбанк» (ААТ).