7 кастрычніка ў Мінску ў рамках Тэатральнага тыдня з «Белгазпрамбанкам» стартаваў Міжнародны форум тэатральнага мастацтва «ТЭАРТ».
![Пойдзем у ТЭАТР! Пойдзем у ТЭАТР!](/upload/iblock/44f/teart_nach2.png)
Перад спектаклем адбылася ўрачыстая цырымонія адкрыцця форуму. З прывітальным словам да гледачоў звярнуліся міністр культуры Рэспублікі Беларусь Павел Латушка і старшыня праўлення сумеснага беларуска-расійскага адкрытага акцыянернага таварыства «Белгазпрамбанк» Віктар Бабарыка. У сваім выступе Віктар Бабарыка, у прыватнасці, сказаў:
– У гэтым годзе Тэатральны тыдзень з «Белгазпрамбанкам» выкарыстоўвае новы фармат. На працягу месяца створаны пры нашым удзеле Цэнтр візуальных і выканальніцкіх мастацтваў прадстаўляе шэдэўры сусветнага тэатра, не аб'яднаныя тэматыкай («Глядзім Шэкспіра, Чэхава...» і г. д.), а наватарскім талентам і асаблівым поглядам на, здавалася б, звыклыя рэчы. Арганізатары гэтага грандыёзнага дзейства прапануюць увазе публікі спектаклі з усяго зямнога шара. Тэатральны калейдаскоп, у якім ярка паказаны розныя напрамкі сцэнічнага мастацтва з мноства краін, становіцца сапраўды усёабдымнай.
Нам важна, каб беларускі глядзельная зала быў сугучны з еўрапейскім і сусветным, каб фестывальныя спектаклі прыцягвалі публіку, а хадзіць у тэатр стала модна. Тэатр — самы блізкі чалавеку від мастацтва, так як здольнасць думаць і суперажываць з'яўляецца натуральнай і неабходнай патрэбай розуму і душы чалавечай. Мы хочам гранічна пашырыць глядзельная зала для «сярэдняга класа», таму што яго фарміраванне і развіццё павінна вызначацца не толькі ў эканамічных тэрмінах, але і як сукупнасць духоўных і інтэлектуальных уласцівасцей і якасцяў. А прадстаўленыя на фестывалі спектаклі менавіта гэтым мэтам і адпавядаюць.
Знакаміты кітайскі філосаф Канфуцый калі-то заўважыў, што «ў дзяржаве, якая кіруецца не-правільна, сорамна быць багатым; ў дзяржаве, якая кіруецца правільна, сорамна
быць бедным». Я б перафразаваў гэта выказванне наступным чынам: «У дзяржаве, якая кіруецца няправільна, сорамна быць наватарам і незалежным; у дзяржаве, якое
кіруецца правільна, сорамна быць крану і паднявольнай». Наша спроба прадставіць публіцы новае ў сцэнічным мастацтве грунтуецца на простым перакананні: любое творчае выказванне
мае права на існаванне. Але гледачам важна сфармаваць сваё ўласнае меркаванне на аснове асабістага ўспрымання.
Перакананы, тэатральнае мастацтва скарачае адлегласць паміж думкамі і эмоцыямі. Галоўнае, каб эмоцыі суправаджаліся мастацкімі ўзрушэннямі. Спадзяюся, сёлетні фестываль гэтую магчымасць публіцы
прадаставіць. Усім нам важна яшчэ раз пераканацца, што сучасны свет надзвычай шырокі, разнастайны і мы з'яўляемся часткай гэтага свету.
На цырымоніі адкрыцця форуму міністр культуры Рэспублікі Беларусь Павел Латушка высока ацаніў заслугі Белгазпрамбанка ў арганізацыі тэатральнага руху ў нашай краіне і ўручыў Віктару Бабарыка
памятны знак.
«ТЭАРТ» адкрыла аргентынская пастаноўка па матывах ліверпульскай тэатральнай класікі: чэхаўскага «Дзядзькі Вані». Дзверы Рэспубліканскага Палаца культуры прафсаюзаў расчыніліся для ўсіх знатакоў прыгожага, якія прыйшлі на прэм'еру рускай класікі ў «лацінаамерыканскай» інтэрпрэтацыі. Спектакль «Дзядзька Ваня. Сочыць за жанчынай, якая сама сябе забівае», прадстаўлены тэатральнай кампаніяй Даніэля Веранезэ, выклікаў супярэчлівыя меркаванні, але ў любым выпадку, не пакінуў гледачоў абыякавымі. Як адзначаюць крытыкі, «гэтая пастаноўка фантануе гульнёй, у ёй задзейнічаны акцёры, энергія якіх дзівіць, захапляючы гледача ў дзіўнае падарожжа ў мастацкі свет тэатра». Дарэчы, геаграфія тэатральнага форуму (які працягнецца да 26 кастрычніка) шырокая як ніколі: гасцямі беларускай сталіцы стануць заслужаныя калектывы з Расіі (Санкт-Пецярбург), Літвы, Латвіі, Карэі, Францыі і Польшчы.