Прэзентацыю карціны правялі генеральны дырэктар Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь Уладзімір Пракапцоў і старшыня праўлення ААТ «Белгазпрамбанк» Віктар Бабарыка.
– Гэты маленькі шэдэўр, безумоўна, з'яўляецца ўпрыгожваннем нашай калекцыі і дадатковым стымулам для прыцягнення цікавасці да выставы Льва Бакста,– сказаў Віктар Бабарыка. – Цяпер мы стаім на парозе цікавых адкрыццяў па карціне. У асяроддзі мастацтвазнаўцаў пачалася дыскусія на тэму таго, хто тут намаляваны: хлопчык ці дзяўчынка. Усе энергічна кінуліся вывучаць, як выглядалі дзеці ў пачатку ХХ стагоддзя – аказваецца, амаль аднолькава! Не выключана, што палатно можа апынуцца хатнім партрэтам сына самага Бакста. Амаль гарантавана можна сцвярджаць, што гэта член сям'і. У любым выпадку, гэта эксклюзіўны экспанат у нашай калекцыі, вялікая частка работ якой – відавочна для шырокай публікі. А гэтая карціна вельмі душэўная, хатняя, напісаная «для сябе». У гэтым яе каштоўнасць.
Прэзентацыя сабрала прадстаўнікоў канфедэрацыі творчых саюзаў, мастакоў, журналістаў, арт-крытыкаў. Каб пранікнуцца і натхніцца творчасцю Бакста, у Нацыянальным мастацкім музеі сабраліся кіраўнікі Вялікага тэатра оперы і балета (у асобе двух намеснікаў генеральнага дырэктара), галоўны балетмайстар і вядучыя салісты балета.
Экскурсію па экспазіцыі для гасцей правёў куратар карпаратыўнай калекцыі Белгазпрамбанка, аўтар кнігі «Леў Бакст: Жыццё пяром Жар-птушкі» Уладзімір Шчасны.
Дадзенае твор пэндзля сусветна вядомага мастака, чый юбілей уключаны ў гэтым годзе ў спіс памятных дат ЮНЕСКА, набыта ў Парыжы ў вядомага французскага калекцыянера. На думку экспертаў Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь, гэты партрэт носіць сямейны характар: ён пазбаўлены чорт параднасці, уласцівых творах, якія ствараюцца на заказ, адрозніваецца непасрэднасцю і шчырасцю перадачы дзіцячага ладу.
– Гэта набыццё тым больш каштоўна, што ў дзяржаўных калекцыях Беларусі няма ні аднаго жывапіснага творы мастака, а ў калекцыі Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь – толькі тры яго графічных партрэта – літаграфіі, якія паказваюць мастакоў Ф. Малявіна, І. Левітана і пісьменніцу З. Гіпіус, – адзначыла загадчыца аддзела навукова-асветніцкай дзейнасці НММ Надзея Усава. – «Дзіця ў ружовым» не толькі дапаўняе сучаснае ўяўленне аб Баксте – тонкім живописце і выдатным портретисте, але і з'яўляецца каштоўным укладам у выяўленчае мастацтва Беларусі пачатку ХХ стагоддзя.
Гэта ўжо восьмае твор Льва Бакста ў карпаратыўнай калекцыі Белгазпрамбанка. Па колькасці арыгінальных станковых твораў Бакста калекцыя банка з'яўляецца найбагатай ў Цэнтральнай і Усходняй Еўропе.
З 23 сакавіка 2016 года палатно «Дзіця ў ружовым» дэманструецца ў экспазіцыі выставачнага праекта «Час і творчасць Льва Бакста» ў Нацыянальным мастацкім музеі. Выстава будзе працаваць па 17 красавіка 2016 года і затым адправіцца ў Літву ў Віленскую гарадскую галерэю і Латвію ў музей «Рыжская біржа».