Адзін з найважнейшых пытанняў, якія даводзіцца вырашаць многім кампаніям як пры стварэнні бізнесу, так і ў працэсе працы – які банк абраць для абслугоўвання? З аднаго боку, без гэтага абысціся немагчыма, з другога – выбар «правільнага» крэдытна-фінансавага ўстановы дасць магчымасць атрымаць істотныя «бонусы», якія вельмі важныя на старце і паслужаць канкурэнтнай перавагай ў супрацоўніцтве.
Зрабіць правільны выбар дапаможа інсайдэрскіх інфармацыя ад супрацоўнікаў аднаго з найбуйнейшых беларускіх банкаў – начальніка аддзела продажаў рознічных прадуктаў Белгазпрамбанка Сяргея Віткоўскага і кіраўніка групы эквайрынгу Белгазпрамбанка Міхаіла Десятникова.
Стандартныя пакеты па стандартнай цане
«На сённяшні дзень складана каго-небудзь з кліентаў здзівіць коштам тарыфнага плана. Большасць банкаў прапануюць вельмі падобныя па кошце пакеты разлікова-касавага абслугоўвання. Розніца складае 50-100 тысяч рублёў. Ёсць, вядома, «акцыйныя прапановы», - звяртае ўвагу Сяргей Віткоўскі, - гэта значыць банкі прапануюць некалькі месяцаў абслугоўвання за сімвалічную плату. Для толькі што створанай кампаніі, у якой выбудоўваецца мадэль бізнэсу, гэта можа быць цікава. Тым не менш, варта ўважліва вывучыць, у што абыйдзецца разлікова-касавае абслугоўванне кампаніі пасля таго, як скончыцца акцыя.
Я б рэкамендаваў патэнцыйным кліентам у меншай ступені «закопвацца» ў лічбы пры выбары пакета абслугоўвання, так як кошт пакета РКО – гэта толькі кошт бесперабойнага доступу да банкаўскіх прадуктаў. Лічу, што ключавым фактарам пры выбары абслуговага банка для кампаніі з'яўляецца змесціва пакетнага прапановы. Часцяком ўводзяцца банкамі камісіі за прадастаўленне паслуг, якія не ўваходзяць у базавы пакет, высокія, і першапачаткова заяўленая нізкая кошт абслугоўвання істотна ўзрастае. Менавіта таму паміж коштам пакета і поўнай коштам абслугоўвання ў банку не можа быць знака роўнасці», - упэўнены Сяргей Віткоўскі.
Сёння Белгазпрамбанк прапануе шэраг пакетаў абслугоўвання, арыентаваных на любы аб'ём бізнэсу кліента. У базавы пакет, акрамя стандартнага набору – адкрыццё бягучага і іншых рахункаў, зарплатнага праекта, афармлення дакументаў і г. д. – Белгазпрамбанк ўключае сукупнасць даступных у рамках пакета рашэнняў для бізнесу, якія дазваляюць істотна аптымізаваць выдаткі і павысіць эфектыўнасць працэсаў. Так, адным з прапанаваных Белгазпрамбанкам інструментаў з'яўляецца уключаны ў кошт пакетаў РКО выпуск карпаратыўных картак MasterCard Business або Visa Business – інструмент разлікаў і зняцця наяўных грашовых сродкаў у інтарэсах кліента кіраўніком небудзь даверанай супрацоўнікам на самых выгадных умовах.
Гэта выгадна. Аднак гэта не ўсе, і трэба глядзець яшчэ глыбей.
Кругласутачны кліенцкі сэрвіс – гэта тое, да чаго кліенты прывыкаюць
«Банк – гэта менавіта той бізнес, які павінен прадастаўляць кругласутачны сэрвіс, таму што нашы кліенты могуць знаходзіцца ў любой кропцы свету, у любым часавым поясе, і мы абавязаны рэагаваць на іх запыты. Нашаму кліенту важна ведаць, што яго пытанне прыняты, запыт ідэнтыфікаваны і патрабаванне выконваецца. Таму кантакт-цэнтр Белгазпрамбанка (кароткі нумар 120) ужо сёння аказвае кругласутачную падтрымку кліентаў. Нам важна, каб кожны пытанне кліента атрымаў адпаведнае ўвага ў любы момант часу», - кажа Сяргей Віткоўскі.
З пункту гледжання бізнесу, найбольшы інтарэс у зонах 24/7 выклікае магчымасць кругласутачна скарыстацца паслугамі АДМ - аўтаматычнай дэпазітарнай машыны – прылады, які ажыццяўляе прыём выручкі прадпрыемстваў-кліентаў банка. Іншымі словамі, Белгазпрамбанк дае магчымасць сваім кліентам здаваць выручку ў любы зручны час без прывязкі да рэжыму працы кас банка. Больш таго, выкарыстанне АДМ дазваляе кліенту на 25% знізіць свае выдаткі. А менавіта: стандартны тарыф за здачу выручкі сёння складае 0,2% ад сумы, пры гэтым, калі для ўнясення выручкі кліент выкарыстоўвае АДМ, камісія складзе – 0,15%. Важным фактарам для бізнесу таксама з'яўляецца залічэнне грошай, унесеных у АДМ, у рэжыме online на рахунак кліента і магчымасць іх выкарыстання ў разліках з пастаўшчыкамі. Камісія за сустрэчны плацёж у Белгазпрамбанка адсутнічае. «Аўтаматычная дэпазітарнай машына – гэта крок наперад, для кліентаў, якія выберуць разлікова-касавае абслугоўванне ў Белгазпрамбанку», - падкрэсліў Сяргей Віткоўскі.
Першая зона кругласутачнага абслугоўвання Белгазпрамбанка ўжо працуе ў галоўным офісе ў Мінску па вул. Прытыцкага, 60/2.
Зарплатныя праекты: лаяльнасць работнікаў з дапамогай банка
Выбіраючы банк для РКО, варта таксама звярнуць увагу на магчымасці, якія з'явяцца ў вашых супрацоўнікаў. «Пытанне выгоды і якасці абслугоўвання работнікаў кампаніі вельмі важны для нашых кліентаў. Разнастайнасць сэрвісаў Белгазпрамбанка для фізічных асоб можна выкарыстоўваць як інструмент павышэння лаяльнасці работнікаў і як частка кампаніі, якая праводзіцца сацыяльнай палітыкі. А гэта пытанне важны!», - упэўнены суразмоўца.
Гаворка ідзе, вядома, пра зарплатных праектах і заробкавых картках. Сёння ўжо мала проста выпусціць карткі і перакладаць на іх заробак. Супрацоўнікі хочуць большага.
«У нашым банку прадугледжаны асобны сэрвіс для кіраўнікоў кампаніі, якія атрымліваюць абсалютна бясплатна міжнародныя зарплатныя карты ўзроўню MasterCard або Visa Gold. Больш таго, ёсць магчымасць атрымання карткі ўзроўню Platinum. Работнікі кампаніі бясплатна атрымліваюць міжнародныя карты MasterCard Standart або Visa Classic – з магчымасцю павышэння статусу карты ў рамках праграмы «Вялікія магчымасці». То бок, калі безнаяўныя разлікі па картцы супрацоўніка перавысяць 60% - дадзены супрацоўнік зможа бясплатна «прапампаваць» сваю зарплатную карту на больш статусную, - распавядае Сяргей Віткоўскі. - Дадаткова з дапамогай праграмы «Зарплатны бонус» кожны супрацоўнік можа бясплатна выпусціць «валютную» карту, што вельмі зручна пры паездцы за мяжу за кошт эканоміі на курсах, а таксама бясплатна атрымаць дзве карты на імя дзяцей, пры неабходнасці. Для больш простага і хуткага доступу да кіравання сваімі сродкамі кожны кліент можа бясплатна падлучыцца і карыстацца нашым інтэрнэт-банкам, а для мабільнага доступу выкарыстоўваць бясплатнае мабільнае прыкладанне банка». Дарэчы, афармленне зарплатнага праекта ў Белгазпрамбанку – бясплатная паслуга.
Эквайрынг: як правільна браць грошы?
Калі ваша кампанія працуе ў сегменце B2C, то вы практычна непазбежна сутыкнецеся з неабходнасцю эквайрынгу – прыёму безнаяўных плацяжоў, а улічваючы ўсе больш актыўнае перасоўванне гандлю ў сетку інтэрнэт, то ў першую чаргу гэта тычыцца інтэрнэт-эквайрынгу. Гэта таксама зона адказнасці банка. І магчымасці, якія дае крэдытна-фінансавае ўстанова ў гэтым кірунку – таксама вельмі важны аспект пры выбары банка для РКО.
На сённяшні дзень паслугі інтэрнэт-эквайрынгу прадастаўляюць далёка не ўсе банкі, і большасць выкарыстоўвае паслугі пасярэднікаў – спецыялізаваных кампаній. Уласны абаронены інтэрнэт-эквайрынг дае толькі Белгазпрамбанк.
«Адсутнасць якіх-небудзь трэціх асоб у працэсе падлучэння – гэта унікальнае прапанову нашага банка. Кліент заключае з намі двухбаковы дагавор, у якім выразна фіксуецца камісія, і пазбягае пасярэднікаў і ўзнагароджанняў», - падкрэслівае кіраўнік групы эквайрынгу Белгазпрамбанка Міхаіл Дзясятнікаў.
Гаворка ідзе пра інтэрнэт-эквайрынгу, які ў банку лічаць вельмі перспектыўным напрамкам. «Самастойна падаючы гэтую паслугу, мы можам забяспечыць максімальна хуткае падлучэнне, а таксама сфармаваць для кліентаў індывідуальныя прапановы. Напрыклад, знізіць нашу камісію, калі кліент карыстаецца іншымі сэрвісамі банка», - адзначае эксперт.
Дарэчы, інтэрнэт-эквайрынг – гэта яшчэ адзін дадатковы сэрвіс Белгазпрамбанка для кліентаў з бясплатным падключэннем.
Абраў РКО – сардэчна запрашаем у бізнес-клуб!
Магчымасць удзелу ў розных бізнес-клубах і бізнес-мерапрыемствах, арганізаваных банкам – магчыма, не гэтак відавочны матыў для выбару банка для РКО. Але, пры іншых роўных умовах, гэта таксама велізарны плюс.
На сённяшні дзень сур'ёзна да стварэння бізнес-клубаў для кліентаў падышлі толькі некалькі банкаў у Беларусі, якія разумеюць, як важная лаяльнасць кіраўнікоў, і гатовых падтрымаць сваіх кліентаў ва ўсіх адносінах. Адным з першых быў створаны бізнес-клуб Белгазпрамбанка.
«Наш бізнес-клуб дазваляе кліентам банка з найбольш запатрабаванымі таварамі і паслугамі для суб'ектаў малога бізнесу прадастаўляць унікальныя прэфэрэнцыі і скідкі ў памеры да 25% кампаніям і індывідуальным прадпрымальнікам, якія знаходзяцца на абслугоўванні ў Белгазпрамбанку. Гэта добры бонус, як толькі для створаных кампаній, так і для старажылаў», - лічыць Сяргей Віткоўскі.
Акрамя таго, Белгазпрамбанк працягвае развіваць адукацыйны праект «Слова – справе», у рамках якога прадстаўнікі буйнога бізнесу дзеляцца сваім вопытам з маладымі бізнесменамі. «Мы хочам ўсяляк садзейнічаць росту і развіццю нашых кліентаў, падаючы магчымасць дзяліцца вопытам, знаходзіць падказкі і «ўзлому». Калі кампанія даверыла нам свае грошы, абрала разлікова-касавае абслугоўванне ў Белгазпрамбанку, мы зробім усе, што ад нас залежыць, каб гэтых грошай у кліента было шмат», - падкрэслівае суразмоўца.
Якая існавала раней тэорыя, што буйныя банкі саступаюць дробным ў хуткасці абслугоўвання і гнуткасці прыняцця рашэнняў, зжывае сябе сёння. Банкі з беларускага «ТОП-10» (у тым ліку і ААТ «Белгазпрамбанк») працуюць «дзень у дзень», гатовыя абмяркоўваць з кліентам любой яго пытанне і маюць больш магчымасцяў ісці насустрач кліенту, у параўнанні з дробнымі і сярэднімі банкамі.