Belgazprombank

Дырэктар Цэнтра візуальных і выканальніцкіх мастацтваў Анжаліка Крашэўская: Фестываль «Тэарт» у гэтым годзе пройдзе на «Мінск-Арэне»

Комсомольская правда в Белоруссии.

Яшчэ некалькі гадоў таму беларуская сталіца не мела ні аднаго буйнога тэатральнага фестывалю. А сёння іх ужо некалькі

Яшчэ некалькі гадоў таму беларуская сталіца не мела ні аднаго буйнога тэатральнага фестывалю. А сёння іх ужо некалькі. Але «Тэарт», які сёлета пройдзе ў трэці раз, выгадна адрозніваецца і пісьменна прадуманай праграмай, і абавязковымі сюрпрызамі, і абавязковымі гучнымі, часам скандальнымі пастаноўкамі.

У гэтым годзе іх будзе як ніколі шмат. Фестываль пачнецца ў канцы верасня, а ўжо ў бліжэйшы час адкрыецца продаж квіткоў.

Аб тым, чым нас будзе здзіўляць «Тэарт», мы пагаварылі з яго стваральніцай Анжалікай Крашевской.

- Назва фестывалю ў інтрыгуючае. «Тэарт» - гэта «мастацтва тэатра»?

- Так, гэта гульня літарамі. Назва для новага фестывалю заўсёды цяжка прыдумаць. Часам нам кажуць: «Вы пераблыталі літары».

- У Мінску вельмі доўга не было тэатральных фестываляў. А цяпер іх адразу некалькі. Якую канцэпцыю вы заклалі ў «Тэарт»?

- У «Теарте» мы хочам паказаць тое лепшае, што ёсць у тэатры на сённяшні момант - лепшыя напрамкі, спектаклі, навацыі рознага жанру. Каб фестываль быў цікавы і гледачам і прафесіяналам.

- Мінская публіка гатовая да сучаснаму тэатру, які вельмі далёкі ад традыцыйнага?

- Не толькі гатовая, яна зачакалася. Дзіўна было б, каб на двухмиллионное насельніцтва Мінска не знайшлося тысячы гледачоў, якія хочуць гэта бачыць. Іншая справа, што фестывальная публіка - адмысловая.

«ШЭКСПІРА СТАВЯЦЬ І Ў КАРЭІ»

- Чым вам, як арганізатару, запомніліся першыя два фестывалю?

- У 2011 годзе ў мяне было некалькі яркіх уражанняў. Першае - ад карэйскага тэатра Play Factory Mabangzen і іх «Макбета». Шэкспір, перароблены пад нацыянальны эпас. Гэта было неверагодна цікава. Мэнтальнасьць зусім іншая, але тое, што яны робяць, выклікае павагу. Але самае вялікае ўражанне ад фестывалю - валютны крызіс. Аказалася, што і на яго фоне можна правесці фестываль.

У мінулым годзе галоўнай падзеяй стала тое, што пасля рамонту не адкрыўся Музычны тэатр, а на яго сцэне ў нас павінны былі ісці пяць спектакляў, адзін з якіх аншлагавы. Трэба было шукаць іншую пляцоўку, бо квіткі былі прададзеныя. Польскі спектакль «Персона. Мэрылін» немагчыма было перанесці нікуды. У экстрэмальных умовах мы знайшлі-такі рашэнне, і спектакль можна было гуляць у Музычным тэатры. Але здарылася яшчэ адна накладка. Актрыса, выканаўца галоўнай ролі, не прыляцела ў Менск. Словам, сітуацыя надзвычайная, прыйшлося выкручвацца, каб спектакль адбыўся.

- А як вы вырашаеце, які спектакль запрасіць у Менск?

- Я сама отсмотрела кожны спектакль. Езджу і на фестывалі, і па тэатрах. Пастаянна кантактую з тэатральнымі экспертамі, крытыкамі з розных краін.

«МЫ НЕ ЗНАЙШЛІ Ў МІНСКУ СЦЭНУ ЧОРНАГА КОЛЕРУ»

- У тэатральным асяроддзі фестывальным спектаклем называюць той, які лёгка можна паказваць на любой пляцоўцы. Вы, калі глядзіце той ці іншы спектакль, адразу прадумвае, дзе яго можна паказаць у Мінску?

- Абсалютна дакладна. Мы адкрываем міжнародную праграму спектаклем «Добры чалавек з Сезуана» маскоўскага тэатра ім. Пушкіна. Прэм'ера яго адбылася ў лютым 2013 года, у галоўнай ролі Аляксандра Урсуляк. Праблемы паўсталі з пляцоўкай. Спектакль ідэальна становіцца на сцэну ДК МАЗ, бо сцэна тэатра імя Пушкіна досыць вялікая. Але там яе прастору чорнага колеру, а ў ДК сцены белыя, як, аказваецца, ва ўсіх нашых палацах культуры.

- І як выйшлі са становішча?

- Мастак будзе думаць, як выйсці са становішча.

- А перафарбаваць на адзін дзень сцэну ДК нельга?

- Гэта была першая ідэя, якая ўсіх прыйшла ў галаву. Але няма, на жаль...

- Ці часта вам даводзіцца адмаўляцца ад ідэі прывезці ў Мінск нейкую пастаноўку менавіта з-за пляцовак?

- На жаль, так. Па тэхнічных прычынах мы не можам прывезці ў Мінск геніяльны спектакль Франка Кастрофа (галоўны рэжысёр берлінскага тэатра «Фольксбюне». - Рэд.) з-за таго, што ў нас ні ў адным тэатры няма круга дыяметрам 18 метраў.

Цяпер абмяркоўваем пастаноўку рэжысёр польскага Варликовского «(А)поллония», які атрымаў «Залатую маску», быў паказаны на фестывалі ў Авіньёне. Ён ідзе чатыры з паловай гадзіны, і па тэхнічных характарыстыках нам даводзіцца адмыслова пад яго выкарыстоўваць пляцоўку «Мінск-Арэны». І вядома, гэта праект не на 15 000 гледачоў, якія можа змясціць «Мінск-Арэна».

- І квіткі на яго будуць вельмі дарагімі?

- За кошт білетаў выдаткі на арэнду пакрыць немагчыма, але заверу: квіткі дакладна не будуць дарагімі.

- Спектакль на спартыўнай арэне - гэта нова для нас...

- У нас сапраўды не так шмат тэатральных пляцовак, каб прымаць тэхнічна складаныя пастаноўкі, таму разглядаем розныя варыянты.

Большая частка праграмы будзе звязана з дакументальным тэатрам, калі гучаць небудзь рэальныя тэксты, альбо распавядаецца рэальная гісторыя. Яго ўсё больш у Еўропе, Расіі. Плануем паказаць на пляцоўцы Цэнтра сучаснага мастацтва пастаноўку піцерскага «Тэатра post». Гэта чысты эксперымент у галерейном прасторы - 6-гадзінны праект двух маладых рэжысёраў Дзмітрыя Волкострелова і Насенне Аляксандраўскага. Яны назвалі яго «Музей 16-ці п'ес». Глядач можа прыходзіць-адыходзіць. Дзеянне адначасова пачынаецца ў чатырох залах, і гледачы пераходзяць з залы ў залу.

- Нашы тэатры не вырашаюцца на такія эксперыменты? Магчыма, разумеюць, што ў Мінску на эксперыментальныя пастаноўкі можна сабраць гледача разы тры-чатыры. А далей ім трэба выконваць план, паказваць запаўняльнасць залы...

- Я таксама так думала, калі працавала ў тэатры. Важна, як ты падаеш і паказваеш свой спектакль гледачу, як рыхтуеш публіку. А як інакш прывучаць аўдыторыю?

- Можа, менавіта так, як вы робіце - праводзячы фестывалі, падобныя «Теарту»?..

«ЗА БЕЛАРУСКІЯ П'ЕСЫ Б'ЮЦЦА Ў МАСКВЕ, А ДОМА ІХ НІХТО НЕ СТАВІЦЬ»

- У гэтым годзе ў нас шмат эксперыментаў, у тым ліку і з беларускай драматургіяй. Мы свядома зрабілі вялікі беларускі блок. Ёсць феномен беларускай драматургіі, якая цікавая ўсім, акрамя нас.

 

За п'есу Багаслаўскага «Любоў людзей» цяпер біліся два маскоўскіх тэатра, а ў Беларусі яе ніхто не ставіць. П'есы Пражко ідуць у дзесятках расейскіх тэатраў. Дарэчы, Дзмітрый Волкострелов ў гэтым годзе атрымаў «Залатую маску» за пастаноўку па Пражко.

Таму на фестывалі ў нас будзе пяць беларускіх пастановак тых аўтараў, якія ўжо зрабілі сабе імя ў той жа Расеі.

- Фінансава фестываль - дарагое задавальненне?

- Каб зрабіць добрую праграму, патрэбныя сур'ёзныя фінансы. Фестываль падтрымлівае Міністэрства культуры. Але калі б не фінансавая дапамога нашых партнёраў, мы б не выцягнулі яго. Таму бязмерна удзячныя Белгазпрамбанку, а ў гэтым годзе і Газпромтрансгазу Беларусі.

Комсомольская правда в Белоруссии

Газета «Рэспубліка».

Цэнтр візуальных і выканальніцкіх мастацтваў, міністэрства культуры Беларусі і Расіі, дзве самавітыя структуры — Белгазпрамбанк і Газпрам трансгаз, а таксама мноства афіцыйных партнёраў ўяўляюць Міжнародны форум тэатральнага мастацтва ТЭАРТ.

Напярэдадні і падчас брэсцкага турніру Аляксандр МЯШКОЎ, па яго прызнанні, усталяваў рэкорд па колькасці інтэрв'ю, приходившихся у сярэднім на дзень. Гутарка з карэспандэнтам “ПБ была храналагічна апошняй. Мы вытрымалі паўзу ў надзеі дачакацца уражанняў галоўнага з заснавальнікаў БГК ад гульнявой прэзентацыі абноўленай каманды.

Самага жаданага з падзей культавага жнівеньскага турніру брэсцкая публіка не дачакалася. Трэці год запар белгазпромбаноковский трафей за...
Македонскаму "Вардару" для датэрміновай перамогі ў брэсцкім турніры не хапіла 12 секунд. Столькі часу заставалася да сірэны, калі разыгрыва...
На прэм'ерны хатні паказ абноўленай версіі брэсцкага клуба імя Мяшкова прахалодным пятнічным вечарам сабралася дзве тысячы гледачоў. Пала...
Інтэрфакс-Захад.

У горадзе над Бугам сёння стартуе шосты Міжнародны турнір па гандболе «Кубак Белгазпрамбанка». Брэсцкі гандбольны клуб ім. Мяшкова – адзін з лідэраў айчыннага гандбола, прыме ў сябе ў гасцях не менш тытулаваныя каманды: 13-кратных чэмпіёнаў Расеі «Чэхаўскіх мядзведзяў», 14-кратных чэмпіёнаў Украіны – «ЗТР» з Запарожжа, а таксама чэмпіёна Македоніі, удзельнікам групавога турніру Лігі Чэмпіёнаў сезона 2013/2014 «Вардар» са Скоп'е. Кубак ўжо даўно заслужыў рэпутацыю найбольш аўтарытэтных таварыскіх спаборніцтваў, якія праходзяць на постсавецкай прасторы.

Які займае 7-е месца па велічыні актываў сярод камерцыйных банкаў БеларусиБелгазпромбанк ва II квартале 2013 года павялічыў свае актывы на 12,7% (да 11, 8 трлн. BYR) па параўнанні з I кварталам. Гэта нашмат перавысіла тэмпы росту актываў астатніх найбуйнейшых банкаў Беларусі. У выніку Белгазпрамбанк скараціў разрыў з імі.

Пасля дожджыку ў чацвер у Брэсце адзначалі адкрыццё гандбольнага сезону. Прэзентацыя складу клуба імя Мяшкова ў дэкарацыях дзевятнаццатага стагоддзя ад гатэля "Эрмітаж" была прымеркавана да старту "Кубка Белгазпрамбанка-2013".

Міжнародны форум тэатральнага мастацтва "ТЭАРТ-2013", які пройдзе ў Мінску з 28 верасня па 21 кастрычніка, ужо сабраў першы аншлаг. На спектакль "Лір" па матывах трагедыі Уільяма Шэкспіра ў пастаноўцы санкт-пецярбургскага тэатра "Прытулак Камедыянта" усе квіткі прададзеныя. Аб гэтым БЕЛТА паведамілі арганізатары.

Падтрымка кліентаў
Аператарамі тэлефоннай сувязі можа спаганяцца аплата за званок у адпаведнасці з тарыфамі.
Напішыце нам:
Банк в твоем смартфоне:
appstore
g-play

Пожалуйста, представьтесь в чате

Лагатып кампаніі
Назад
Назад