З 28 верасня па 21 кастрычніка 2013 года ў рамках міжнароднай праграмы III форуму тэатральнага мастацтва "ТЭАРТ" у Мінску пакажуць 7 самых яскравых і тытулаваных спектакляў еўрапейскіх незалежных тэатраў.
Усе пастаноўкі – эксперыменты, якія дэманструюць новы, нязвыклы, а часам і правакацыйны погляд на сучаснасць і традыцыйныя тэатральныя формы.
5 і 6 кастрычніка на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра адбудуцца паказы спектакля "Шэпт сцен" (Парыж, Францыя), пастаўленага дачкой Чарлі Чапліна Вікторыяй Чаплін-Тьере. Галоўную ролю выконвае Аўрэлія Тьере, унучка вялікага коміка. Глядач адразу пазнае ў спектаклі праўду "чаплиновское": жанр цырка ў спалучэнні з драматычным мастацтвам, нечаканыя трукі, здзіўленне і наіўнасць. Але, акрамя таго, глядач адкрые для сябе і нечаканы, таямнічы свет... Вікторыя Чаплін-Тьере ператварае на сцэне звыклыя рэчы – кардонныя скрынкі, пузырчатую ўпакоўку, парасоны, лесвіцы, прыступкі, усё, што заўгодна – у загадкавых істот з сноў. "Шэпт сцен" – дынамічны змрочны свет, дзе рухаюцца і бурацца сцены, і фантазія не мае межаў.
7 кастрычніка ў рамках "Тэарта" варшаўскі "Новы тэатр" прадставіць "(А)Поллонию", адзін з самых правакацыйных спектакляў еўрапейскага тэатра апошніх гадоў. Ён будзе паказаны ў "Мінск-Арэне". Пастаноўка патрабуе велізарнай пляцоўкі: на сцэне ў мабільных празрыстых боксах разгортваюцца некалькі дзеянняў, "ўжывую" гуляе рок-група; вялікія экраны для відэазапісу ў рэальным часе. Гэта складаны і дзёрзкі калаж з антычных трагедый і літаратурных твораў пра Халакост на тэмы віны і ахвярнасці. "(А)Поллония" - новая міфалогія неадназначнасці такіх паняццяў, як злачынства, справядлівасць, самаахвяраванне...
9 і 10 кастрычніка – яшчэ адзін знакаміты польскі спектакль – "Песня пра Маці і Айчыне" аднаго з лідэраў еўрапейскай тэатральнай рэжысуры Яна Кляты. У гэтым гратэскавым і містычным мюзікле рэжысёру ўдалося злучыць на сцэне біблейскія матывы і стылістыку старажытнагрэцкіх трагедый з сучаснымі творамі, у тым ліку "Лару Крофт" і фільмы Рыдлі Скота. Пра феномен мацярынства і комплексе віны на сцэне Палаца культуры МАЗ.
11 кастрычніка на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра - гіпнатычны танец "SADEH21" "Батшева Данс Компані" (Тэль-Авіў, Ізраіль) Охада Наарина, аднаго з самых знакамітых і тытулаваных харэографаў свету. Нібы "наэлектризованные" цела танцораў "кажуць" на асаблівым мове танца – "гага" - аб свабодзе чалавечых пачуццяў. Кожны кінуты погляд, ці лёгкае паляпванне ў ладкі, або больш цесны кантакт танцораў рэзаніруе найзырчэйшымі эмоцыямі! Танец, выдатны, як сон, у рамках "Тэарта-2013".
12 і 13 кастрычніка на сцэне Палаца культуры МАЗ спектакль Новага рыжскага тэатра"Доўгая жыццё" – сапраўдны еўрапейскі хіт апошніх гадоў. Ён аб нямоглых старых, для якіх кожнае рух – высілак на мяжы магчымага, але, тым не менш, яны... спяваюць караоке і спрабуюць знаходзіць у доўгай жыцця маленькія радасці і вялікія сэнсы. Рэжысёр Алвіс Херманіс, лаўрэат вышэйшай еўрапейскай тэатральнай прэміі "Еўропа – тэатру", выставіў на сцэне сапраўдную "камуналку", старанна прадумаўшы кожную дэталь дэкарацый. Маладыя акцёры пераўвасабляюцца ў пажылых герояў без дапамогі грыму. "Доўгая жыццё" – спектакль-сузіранне на мяжы гратэску і глыбокай смутку.
15 і 16 кастрычніка адзін з самых вядомых незалежных тэатраў Еўропы, уладальнік "Сярэбранага льва" Венецыянскай біенале за наватарства на драматычным ніве берлінскі "Рыміні Пратакол" прадставіць на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра спектакль "Проба грунту ў Казахстане". "Рыміні пратакол" часта прыпісваюць адкрыццё новай хвалі дакументальнага жанру, паколькі ён працуе на стыку тэатра і журналістыкі. У спектаклі занятыя не акцёры, а рэальныя людзі – этнічныя немцы, якія жылі ў Казахстане, а цяпер вярнуліся ў Германію. Лёсы гэтых людзей вельмі розныя, але глабалізацыя звязала іх вузламі нафтаправодаў. Яны самі бойка раскажуць са сцэны свае гісторыі - не без дапамогі цікавых рэжысёрскіх знаходак і модных тэатральных прыёмаў.
18 кастрычніка ў Палацы культуры прафсаюзаў адбудзецца паказ спектакля "MUCK" (Будапешт, Венгрыя), удастоены высокіх адзнак крытыкаў і падвышанай увагі міжнароднай тэатральнай публікі. Трагічная танальнасць напісанай і пастаўленай Белай Пінтэрам п'есы аб усеагульным стане "нелюбові" разбаўлена хвацкім "чорным" гумарам. У паўзмроку паўпустая сцэны пад акампанемент флейты, якая грае тое старадаўнія венгерскія мелодыі, то Эдыт Піяф, сучаснае грамадства правяраецца на здольнасць правільна ацэньваць сябе і вырашаць сацыяльныя канфлікты.
Нагадаем, што III Міжнародны форум тэатральнага мастацтва "ТЭАРТ" з 28 верасня па 21 кастрычніка 2013 года прадставіць 16 спектакляў у трох праграмах: "Міжнародная праграма", "Лепшыя расійскія спектаклі" і "Беларускія прэм'еры". Падрабязна пра фестываль на сайце http://www.teart.by/.
Арганізатары: "АРТ Карпарэйшн" і ААТ "Белгазпрамбанк".
Генеральны партнёр - ААТ "Газпром трансгаз Беларусь". Пры падтрымцы Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь.