Многія банкі, якія ўдзельнічалі ў гэтым мерапрыемстве, не разлічвалі на тое, што выстава дасць ім шмат новых кліентаў і партнёраў. Але можна сказаць, што першы блін быў выпечен як трэба, — наведвальнасць была высокай. Былі і новыя кліенты, і новыя партнёры. Акрамя таго, выстава дазволіла банкам ацаніць патрэбы рынку, зразумець, што на ім цяпер найбольш запатрабавана.
Такім чынам падвёў вынікі выставы начальнік аддзела рэкламы і сувязяў з грамадскасцю Белгазпрамбанка Сяргей Прыёмка.
“Цікавасць да паслуг нашага банка быў настолькі вялікі, што ў першыя два дні працы мы былі вымушаныя двойчы ў дзень падвозіць інфармацыйныя матэрыялы, — паведаміў ён. — Вядома, якая-то частка матэрыялаў дасталася пастаянным наведвальнікам выстаў — студэнтам, пенсіянерам і журналістам. Але мяркуючы па тым, якія пытанні нам задавалі, у асноўным да стэнда падыходзілі наведвальнікі, зацікаўленыя ў атрыманні нашых паслуг.
Ад студэнтаў да кіраўнікоў прадпрыемстваў
Складанасць правядзення такіх выстаў для арганізацый, якія прадастаўляюць паслугі, а не гандлююць таварамі, адзначыў С. Пятровай, заключаецца ў тым, што патэнцыйным кліентам у дадзеным выпадку можа прадастаўляцца толькі апісанне паслугі ў выглядзе вуснага аповеду, паліграфічнай або відэапрадукцыі. Толькі ў адзінкавых выпадках паслугу можна паказаць, напрыклад, прадэманстраваўшы працэс здзяйснення пакупкі ў інтэрнэт-краме праз сістэму Easy Раў, або прапанаваўшы аформіць заяўку на атрыманне пластыкавай карткі.
Вырашыць праблему візуалізацыі банкаўскіх прадуктаў ўдалося пры дапамозе кансультацый спецыялістаў і наглядных матэрыялаў па ўсіх паслугах. На выставе наведвальнікі мелі магчымасць атрымаць ўяўленне аб паслугах адразу некалькіх банкаў і параўнаць іх паміж сабой. Наведвальнікі былі самыя розныя — ад студэнтаў да мэнэджараў буйных прадпрыемстваў, такіх, скажам, як “Пінскдрэў, “Мотавела. У асноўным жа падыходзілі фізічныя асобы, зацікаўленыя ў прадастаўленні спажывецкіх крэдытаў. Кліентаў, зацікаўленых у атрыманні паслуг для юрыдычных асоб, было параўнальна няшмат. Але, як падкрэсліў С. Прыёмка, “практычна ўсе такія кантакты былі прадуктыўнымі, і можна разлічваць на далейшае супрацоўніцтва з наведвальнікамі нашага стэнда, магчыма, ужо ў якасці кліентаў банка.
На першым месцы — крэдытаванне
На першым месцы па папулярнасці сярод наведвальнікаў стэнда Белгазпрамбанка былі пытанні па крэдытаванні нерухомасці. “Мы зусім нядаўна пачалі прадастаўленне падобнай паслугі. Першыя крэдыты ўжо выдадзеныя, і можна прагназаваць, што такіх здзелак з кожным месяцам будзе больш і больш, — адзначыў С. Прыёмка.
На другім месцы па ступені цікавасці наведвальнікаў аказалася аўтакрэдытаванне. І гэта не выпадкова. Па прадастаўленні дадзенай паслугі Белгазпрамбанк займае лідзіруючыя пазіцыі на рынку.
Яшчэ адна тэма, па якой наведвальнікі выставы задавалі шмат пытанняў, — гэта спажывецкае крэдытаванне. Прычым людзей цікавіла магчымасць не толькі пакупкі тавараў пэўнага выгляду, скажам, бытавой тэхнікі ў асобных крамах, але і атрымання наяўных грошай для набыцця тавараў шырокага спажывання па сваім меркаванні.
Многія наведвальнікі цікавіліся пытаннем з катэгорыі карпаратыўных паслуг — крэдытаванне малога і сярэдняга бізнесу. Белгазпрамбанк традыцыйна знаходзіцца ў ліку лідэраў падобнага крэдытавання. “Як мне ўяўляецца, ступень камфорту пры афармленні крэдытнага дагавора заключаецца не толькі ў лаяльнай працэнтнай стаўцы, але і ва ўмовах суправаджэння крэдыту, формах яго выплаты, патрабаванага залогу і паручыцельства. У нашым банку на сёння гэтыя ўмовы — адны з самых прывабных сярод беларускіх банкаў, — адзначыў С. Прыёмка.
Дастаткова шмат пытанняў было і па лізінгавых паслуг, па разлікова-касаваму абслугоўванню, па ўмовах пераходу на абслугоўванне ў банк. У цэлым пытанні былі па ўсім сегмента банкаўскай дзейнасці, але ў першую чаргу, па назіраннях спецыялістаў Белгазпрамбанка, большасць тычылася ўсё-ткі крэдытавання.
У ходзе выставы была праведзена свайго роду сацыялагічнае даследаванне рынку спажывецкіх чаканняў кліентаў, прычым як фізічных, так і юрыдычных асоб. “Відавочна, што наш удзел у выставе стане традыцыйным, тым больш што мы бачым рэальную аддачу. Яна заключаецца не толькі ў набыцці новых кліентаў, але і ў павышэнні ўзроўню пазнавальнасці банка, — заявіў С. Прыёмка ў заключэнне.
Уладзімір ТАРАСАЎ
№48 (733) - 11 - 18 снежня 2006