ААТ “Белгазпрамбанк з 1 снежня першым сярод беларускіх фінансавых устаноў пачынае ўкараненне новай паслугі — штрых-кадавання плацежных дакументаў, якое дазволіць значна спрасціць абслугоўванне і давесці агульны ўзровень апрацоўкі плацежных дакументаў карпаратыўных кліентаў у электронным выглядзе да 95%.
Пра гэта карэспандэнту “БР паведамілі дырэктар дэпартамента карпаратыўнага бізнесу ААТ “Белгазпрамбанк Уладзімір Дякович і дырэктар дэпартамента інфармацыйных тэхналогій Аляксандр Желиховский. “Наш банк, — заявіў В. Дякович, — імкнецца быць лідэрам у частцы ўкаранення найноўшых тэхналогій і арганізацыі бізнес-працэсаў. У сувязі з гэтым перад намі была пастаўлена задача арганізацыі ў банку агульнага электроннага дакументазвароту з кліентамі.
Базавай асновай для яе служыць сістэма “Кліент — банк. Але дадзеная сістэма, на жаль, не выкарыстоўваецца усімі кліентамі. Хто-то з-за кансерватызму не давярае тэхніцы. А прадпрыемствы і індывідуальныя прадпрымальнікі, якія ажыццяўляюць невялікая колькасць плацяжоў, аддаюць перавагу дастаўляць у банк плацежныя даручэнні на папяровым носьбіце і не заўсёды маюць магчымасць ўсталёўваць у сябе сістэму “Кліент — банк. Увядзенне інфармацыі з плацежнага даручэння на папяровым носьбіце ў аперацыйную сістэму банка ажыццяўляецца ўручную, што вельмі неэфектыўна.
Для спрашчэння працэсу ўводу інфармацыі ў беларускіх банках былі ўкаранёны сістэмы аптычнага распазнання. Але ў гэтых сістэмах ажыццяўляецца распазнаванне графічных вобразаў і вялікае значэнне мае якасць друку разліковага дакумента. Як правіла, патрабаванае якасць забяспечваюць толькі лазерныя прынтэры, і нават у гэтым выпадку распазнаванне складае каля 65%, гэта значыць у 35% выпадкаў неабходна ўмяшанне аператара, які павінен праверыць і запоўніць тыя сімвалы або палі, якія засталіся нераспознанными.
Праграмнае забеспячэнне для кліента бясплатна
“Прынцып працы сістэмы штрых-кадавання фінансавых дакументаў даволі просты, — паведаміў А. Желиховский. На кампутар кліента, дзе мяркуецца раздрукоўваць аплатныя даручэнні, патрабуецца ўсталяваць спецыяльнае праграмнае забеспячэнне — модуль “АПС-Друк (драйвер віртуальнага друкаркі). Ўстаноўка модуля “АПС-Друк на кампутары кліента вырабляецца праз дружалюбны інтэрфейс праграмы. На сайце банка размешчана інструкцыя для ўстаноўкі дадзенага драйвера віртуальнага друкаркі. Калі ў кліента ўзнікаюць пытанні падчас ўстаноўкі, то спецыяльная група суправаджэння ў банку можа пракансультаваць кліента бясплатна.
Пасля ўстаноўкі дадзенага модуля ў аперацыйнай сістэме кампутара з'яўляецца дадатковы — віртуальны — прынтэр. Яго існаванне ніяк не адбіваецца на працы кампутара. Разліковыя дакументы кліент рыхтуе і друкуе з дапамогай тых праграм, да якіх ён прывык. Модуль “АПС-Друк перахапляе ўсю інфармацыю, якая выводзіцца кліентам на друк, і калі выяўляе, што рыхтуецца друк разліковага дакумента, здабывае з яе ўсе яго рэквізіты.
Праграма “АПС-Друк з'яўляецца універсальнай і разлічана на працу з шырокім спектрам праграм, такіх як “1С, “Галактыка, прыкладаннямі на Exсel і Word і г. д.
У працэсе здабывання інфармацыі з плацежнага дакумента пры друку на кампутары кліента праграмны модуль (віртуальны драйвер) ажыццяўляе праверку правільнасці яго знешняга прадстаўлення на папяровым носьбіце згодна з патрабаваннямі Нацыянальнага банка РБ. Калі выяўляецца памылка, то друк дакумента не вырабляецца, а на манітор кліента выводзіцца інфармацыя пра памылку. У многіх бухгалтарскіх праграмах таксама закладзена такая праверка, але “АПС-Друк робіць гэтую аперацыю дадаткова.
Пасля праверкі дакумента вынятыя дадзеныя пэўным чынам пераўтворацца ў спецыяльны штрых-код, які затым друкуецца разам з плацежным дакументам (толькі на першым асобніку). Пасля гэтага кліент падпісвае і завярае дакумент пячаткамі ў звычайным парадку і дастаўляе яго ў банк.
Гарантаваная дакладнасць
У банку для ажыццяўлення працэдуры счытвання інфармацыі менеджэр па абслугоўванні кліентаў падносіць дакумент да спецыяльнага сканера, які практычна імгненна счытвае код і забяспечвае увод разліковага дакумента ў банкаўскую сістэму ў прысутнасці кліента. Гэта, у сваю чаргу, дазваляе скараціць часовыя затраты на ўвод дакументаў і, як следства, павысіць якасць абслугоўвання кліентаў. Як падкрэсліў В. Дякович, гэта вялікі плюс новай сістэмы. Раней аплатны дакумент у некаторых выпадках трапляў у апрацоўку толькі праз пэўны час пасля яго прыёму ў банку.
Як асабліва адзначылі ў банку, выкарыстоўваная сістэма сканавання не чытае літары і лічбы з плацежнага дакумента, яна атрымлівае інфармацыю са штрых-кода, у якім утрымліваюцца дакладныя звесткі аб тым, што было адпраўлена на друк.
Які выкарыстоўваецца ў сістэме штрых-код абраны ў выніку дбайных даследаванняў і забяспечвае неабходную надзейнасць, хуткасць счытвання і інфармацыйную ёмістасць. Ён неўспрымальны да механічных уздзеянняў, гэта значыць, калі што-то нанесена на яго ручкай або ліст паперы са штрых-кодам падушыцца, то сканер ўсе роўна дакладна распазнае зашыфраваную ў кодзе інфармацыю. Пры гэтым дапушчальная раздрукоўка дакументаў на звычайным матрычнай друкарцы і няма патрэбы пераходзіць на лазерны.
Пры штрых-сканаванні забяспечана 100-працэнтнае распазнаванне інфармацыі, якая змяшчаецца ў разліковым дакуменце. Нават калі ў дакуменце ўсё ж ёсць памылкі, то яны адразу высвечваюцца на экране з указаннем палёў, у якіх яны знаходзяцца.
Як паказвае вопыт эксплуатацыі дадзенай сістэмы ў Расіі, з'яўленне памылак з-за працэсу сканавання практычна выключана незалежна ад якасці друку дакумента. Але магчымыя памылкі іншага роду — ва ўказанні кода валюты, наяўнасці рахунку кліента ў дадзенай валюце і г. д. Прысутнасць падобных змястоўных хібаў правяраецца ў ходзе праверкі, што ажыццяўляецца падчас апрацоўкі дакумента, лічыць па штрых-коду ў банку. Усяго ў аўтаматычным рэжыме разглядаецца да 60 параметраў у плацежным дакуменце кліента.
Калі будзе выяўлена недакладнасць у дакуменце кліента, то яна можа быць выпраўленая кліентам адразу ў банку (пры наяўнасці магчымасці запэўніванні плацежнага даручэння адбіткам друку і подпісамі службовых асоб падаткаплацельшчыка згодна з заяўленым у банк узораў подпісаў і адбітка друку). Для гэтага ў банку спецыяльна абсталяваныя працоўныя месцы, абсталяваныя кампутарам і друкаркай, дзе можна перенабрать дакумент і тут жа раздрукаваць яго зноў з выпраўленым штрых-кодам. Калі кліент не валодае камп'ютэрнай тэхнікай, то супрацоўнікі банка могуць ажыццявіць набор і друк плацежнага дакумента за яго згодна з тарыфамі банка. Такіх кліентаў вельмі мала, адзначыў В. Дякович, але мы стараемся стварыць зручныя ўмовы і для іх.
Усё для кліента
Ўвядзенне штрых-кадавання дазваляе значна спрасціць працэс апрацоўкі плацежных даручэнняў. Калі раней менеджэр банка ўручную ўводзіў інфармацыю, а затым яшчэ і перачытваў набраны тэкст, зьвяраючы яго з арыгіналам, то цяпер час, якое марнуецца на прыём плацежных дакументаў, істотна скарачаецца, што зніжае выдаткі банка і эканоміць час кліента. Гэта дазволіць значна знізіць магчымасць з'яўлення чэргаў пры прыёме плацяжоў.
Менеджэр можа больш увагі надаць кліенту, не займаючыся руціннай працай па наборы тэксту. Акрамя таго, апрацоўка дакументаў з ужываннем штрых-кода каштуе танней, чым ўручную (на 20%).
У пілотным рэжыме сістэма штрых-кадавання фінансавых дакументаў у Белгазпрамбанку ўжо эксплуатуецца, а з 1 снежня пачынаецца яе ўкараненне. Такім чынам, ААТ “Белгазпрамбанк дапаўняе лінейку прапанаваных юрыдычным асобам паслуг па правядзенні плацяжоў, у якой ужо знаходзяцца сістэмы “Кліент — банк, “Банк па тэлефоне, “Выпіскі па факсе. Тым самым ААТ “Белгазпрамбанк яшчэ раз пацвярджае сваю рэпутацыю высокатэхналагічнага і клиентоориентированного банка.
“Увёўшы гэту сістэму ў эксплуатацыю, мы разлічваем на павелічэнне паступлення ў аўтаматызаваную банкаўскую сістэму плацежных дакументаў кліентаў у электронным...